</>, 21th Conference for Lithuanian Junior Researchers "Science - Future of Lithuania. Transport Engineering and Management"

Font Size: 
PRIEŽASČIŲ, NULEMIANČIŲ PREKIŲ NESAVALAIKĮ PRISTATYMĄ PASLAUGOS UŽSAKOVUI, SVARBOS TYRIMAS
Živilė Mikalajūnaitė, Lijana Maskeliūnaitė

Last modified: 2018-10-30

Abstract


Prekei judant nuo gamintojo iki vartotojo kinta produkto laiko, vietos, kiekio ir informacijos charakteristikos. Transportavimo sistema sukuria papildomą vertę, maksimaliai priartinant prekių įsigijimo vietą prie vartotojo ir užtikrinant, kad prekės bus pristatytos laiku ir tinkamos būklės. Straipsnyje pateikiama priežasčių, nulemiančių prekių nesavalaikį pristatymą paslaugos užsakovui, svarbos tyrimo metodika ir rezultatai. Sudaryta 11 priežasčių anketa. Anketą užpildė 40 ekspertų (39 prekybos tinklo darbuotojai ir 1 mokslų daktaras) suteikdami priežastims rangus. Ekspertų nuomonių suderinamumas nustatytas taikant rangų koreliacijos metodą. Apskaičiuoti visų 11 priežasčių vidutiniai rangai. Rezultatai parodė, kad ekspertų nuomonės apie priežasčių, nulemiančių prekių nesavalaikį pristatymą paslaugos užsakovui, svarbą yra suderintos: apskaičiuotasis konkordancijos koeficientas lygus 0,082, o jo mažiausia reikšmė, kuriai esant galima teigti, kad ekspertų nuomonės su 0,01 reikšmingumo lygmeniu yra suderintos, lygus 0,058. Prekybos tinklai, sutelkę prioritetinius veiksmus svarbiausioms priežastims, nulemiančioms prekių nesavalaikį pristatymą paslaugos užsakovui, šalinti, gali padidinti prekių pardavimų apyvartą. Dėl to jie gali pagerinti prekybos tinklo patrauklumą, konkurencingumą, nes prekių transportavimas sutaupo vartotojui laiko, energijos ir nervų įsigyjant pageidaujamos kokybės ir norimą kiekį prekių.

Full Text: PDF