</>, 21th Conference for Lithuanian Junior Researchers "Science - Future of Lithuania. Transport Engineering and Management"

Font Size: 
Keleivinių traukos riedmenų išorinių saugos pagalvių tyrimas
Algimantas Akulavičius, Gintautas Bureika

Last modified: 2018-03-27

Abstract


Straipsnyje nagrinėjamos geležinkelio riedmenyse naudojamos techninės saugos priemonės. Išanalizavus mokslines publikacijas, kitų šalių bei Lietuvos geležinkelių patirtį, nustatyta, kad traukinių susidūrimai su įvairiomis kliūtimis ant kelio (žmogus, gyvūnas, transporto priemonės) įvyksta kiekvieną dieną. Nagrinėjant pasyviąsias saugos priemones, išskiriamos išorinių saugos pagalvių panaudojimo galimybės: sprendžiami kūnų sąveikos dinaminiai uždaviniai. Nustatomi riedmenų išorinės oro pagalvės vertinimo kriterijai: kliūties po sąveikos greitis, pagreitis ir saugos oro pagalvės slopinimo charakteristikos. Pristatomi susidūrimo su kliūtimis skaitinio modeliavimo – riedmens susidūrimo su kliūtinis imitavimo – etapai. Detaliai nagrinėjamas žmogaus susidūrimo su riedmens oro pagalve dinaminis procesas, abiejų fizikinių kūnų deformacijų bei jų standumo deriniai, smūgio sukeliami pagreičiai  ir žmogaus/ gyvūno išsigelbėjimo po smūgio galimybės/sąlygos. Pabaigoje suformuluojamos išvados.

Full Text: PDF