</>, 21th Conference for Lithuanian Junior Researchers "Science - Future of Lithuania. Transport Engineering and Management"

Font Size: 
ORLAIVIO RATO SUKIBIMO SU KILIMO – TŪPIMO TAKU KOEFICIENTO VARIACIJOS TYRIMAS IR VERTINIMAS
Lauras Kuodis, Henrikas Sivilevičius

Last modified: 2018-10-24

Abstract


Oro uosto kilimo – tūpimo tako (KTT) danga pagal ICAO ( International Civil Aviation Organization) standartus privalo būti tokios tekstūros, kuri užtikrina geras orlaivio stabdymo sąlygas, kai rato sukibimo su danga koeficiento reikšmė ne mažesnę kaip φ≥0,40. Vilniaus oro uosto kilimo – tūpimo tako sukibimo koeficiento matavimai vyksta kritiniais žiemos mėnesias, kai yra įtarimas jog danga dėl blogų oro salygų gali būti netinkama eksploatacijai. Matuojama naudojant skidometrą ,,SARSYS STFT” arba ,,Douglas MU – Meter MK6”. Darbe pateikti 2016 metų pagal oro sąlygas kritinių mėnesių (sausio, vasario, lapkričio ir gruodžio) išmatuoto sukibimo koeficiento statistiniai duomenys. Eksperimentiniai sukibimo koeficiento padėties ir sklaidos parametrai, jo normaliojo skirstionio teorinės tikimybių tankio kreivės leido nustatyti, kaip kinta sukibimo koeficientas ir kaip dažnai tenka imtis priemonių tako dangos būklei gerinti.

Full Text: PDF